Palvelut

Fysioterapia

fysioterapia askelkyykky

kinesioteippaus

Fysioterapian tavoitteena on edistää toimintakykyä ja lisätä hyvinvointia. Fysioterapia perustuu fysioterapeutin alkututkimukseen, minkä pohjalta tehdään tavoitteellinen hoitosuunnitelma ja asiakas saa yksilölliset harjoitteluohjeet. Fysioterapeutti ohjaa, motivoi ja toimii asiantuntevana kumppanina kuntoutusprosessissa. Loppututkimuksen perusteella nähdään konkreettisesti saavutetut tulokset.

Aktiivisesta harjoittelusta hyötyvät kaikenikäiset. Kuntoutus on erityisen tärkeää vamman tai sairauden aiheuttaman toimintakyvyn muutoksen jälkeen. Fysioterapialla pystytään vahvistamaan asiakkaan omatoimisuutta jokapäiväisessä elämässä. Fysioterapialla ennaltaehkäistään ja hoidetaan kipua sekä kivun aiheuttamia liitännäisoireita, kehitetään lihaskuntoa ja tasapainoa, lisätään nivelten liikkuvuutta sekä ennaltaehkäistään kaatumisia. Fysioterapian menetelmiä ovat terapeuttinen harjoittelu, manuaalinen- ja fysikaalinen terapia, toimintakykyä edistävä ohjaus ja neuvonta sekä apuvälinepalvelut.

Fysioterapiaan voi tulla lääkärin lähetteellä tai ilman. Myös kotikäynnit!

Työhyvinvointipalvelut

ruka-etureisivenytys

ohjaus-pystypunnerrus

ruka-kyykky

Työfysioterapeutti on osa työterveyshuollon moniammatillista työryhmää. Työfysioterapeutti arvioi tutkimisen perusteella työntekijän fyysistä työ- ja toimintakykyä. Tavoitteena on edistää työntekijän työhyvinvointia. Työfysioterapeutin toimenkuvaan kuuluu työperäisten sairauksien ja vammojen ennaltaehkäisy, yksilöllinen ohjaus ja neuvonta sisältäen kirjalliset harjoitteluohjeet mm. tuki- ja liikuntaelinongelmissa, työpaikkakäynnit sekä ergonomiaohjaus. Työfysioterapeutti osallistuu tarvittaessa työskentelytilojen-, välineiden- ja työn toteutuksen suunnitteluun.

Työfysioterapeutin vastaanotolle tullaan työterveyshuollon ohjaamana. FysioHillan yhteistyökumppanina toimii Mehiläinen Kuusamo.

Palvelut yrityksille ja yhteisöille:

Palveluista on mahdollisuus suunnitella haluamanne kokonaisuus. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!